Monday, November 5, 2012

Hocus pocus decoctus (de nuci de sapun)!*


 
Va vorbeam despre nucile de sapun ca detergent natural (puteti citi articolul aici) si va sugeram ca ele ar mai putea avea si alte intrebuintari.

Da, nucile fac vraji in aproape toata casa. Cum?
Intai faceti un decoct.
Va trebuie:
-Apa-1 litru
-Nuci de sapun-10-15 jumatati (pentru varianta concentrata, folositi 500ml apa, 20-30 jumatati de nuci)

Puneti apa si nucile la fiert, intr-o oala cat mai mare cu capac (daca nu supravegheati decoctul, acesta face spuma si da in foc – o oala mare va ajuta sa evitati accidentele).


Lasati sa fiarba 5 minute, dupa care luati oala de pe foc.
Lasati sa se raceasca 15 minute.
Fierbeti iar 5 minute.
Lasati sa se raceasca 15 minute.
Fierbeti iar 5 minute.
Lasati sa se raceasca 15 minute.
Lasati sa se raceasca peste noapte.
Filtrati.
E gata!


Decoctul il puteti folosi ca detergent lichid, in caz ca vreti sa spalati rufele in apa rece, ca detergent universal in casa (spalat podele, baie, bucatarie), ca detergent de vase, ca sapun lichid pentru maini si corp (decoctul este foarte bine tolerat de persoanele cu piele sensibila), ba chiar si ca sampon, pentru dumneavoastra, dar si pentru animalele de companie.
Nu face el multa spuma, dar este foarte eficient.
In urmatorul articol, va voi impartasi o reteta pe baza de decoct de nuci de sapun, voi alegeti care.
Deci ce sa fie?

*Articol scris pentru Breslo: http://www.breslo.ro/blog/hocus-pocus-decoctus-de-nuci-de-sapun

3 comments:

  1. Buna,

    am incercat si eu cu nucile de sapun. Am fost foarte entuziasmata la inceput, rufele ieseau curate si nu miroseau decat a proaspat, disparusera toate mirosurile acelea agresive de detergent. Dar dupa 4-5 spalari consecutive rufele au inceput sa se ingalbeneasca, petele erau la locul lor...
    Uite, acum mi-ai dat o idee buna sa incerc sa fac solutia asta concentrata din nucile care mi-au mai ramas, sigur o sa am rezultate mai bune. Ai idee cat rezista decoctul acesta odata preparat? Adica ar trebui sa-l consum in decurs de cate zile? Sau as putea sa-i pun ceva care sa-i prelungeasca viata?
    Multumesc,
    Ligia

    ReplyDelete
  2. Buna Cristina.Am descoperit blogul tau si mi se pare foarte interesant.Numai ca am o plangere:te rog frumos sa publici cat mai curand reteta caci....stau ca pe ghimpi hihi.Foarte foarte interesante publicatiile.Pe aici raman sa "te urmaresc" ca detectivii.Salutari din dipartari.

    ReplyDelete
  3. @Ligia. Decoctul fara conservant rezista pana la o saptamana in frigider.
    Daca i se adauga conservant, poate sta luni bune chiar si la temperatura camerei. Se poate folosi conservant special pentru preparate cosmetice pe baza de apa sau ulei esential de lamaie, ulei esential de tea trea(arbore de cei, cam 20 picaturi pt fiecare 100 ml de decoct.
    Sa ne zici cum a iesit :)
    @Mariam - vine si reteta, cat de curand :)

    ReplyDelete