Wednesday, June 26, 2013

Afla cum se fac cosmeticele bio si cum ti le poti prepara singura (interviu acordat revistei Unica, varianta integrala)



Cine se ascunde in spatele brandului Handmade Sister?
Dintotdeauna am asociat brandurile cu corporatiile, cu deciziile strategice luate de oameni in costume, la capatul a ore si ore sedinte, avand drept unic scop profitul. Cand spun brand, ma mai gandesc la produse care ies de pe o banda rulanta, si singura contributie pe care un om in carne si oase o are la ele e sa decida cantitatea.

Imi place sa cred ca Handmade Sister e altceva decat un brand, ca e o credinta a mea, aceea ca putem parasi viata ca intr-o fabrica doar fabricand frumos, si e o idee, aceea ca obiectele frumoase si frumosul in general nu au sens decat daca le impartasesti cu ceilalti. In spatele acestei idei sunt eu, Cristina Olaru, creatoare de cosmetice din ingrediente naturale, pictorita de borcanele, pahare, farfurii si cescute, iubitoare de handmade, de povesti, de frumos, de natura, de culori.


Care este povestea Handmade Sister?
Handmade Sister este un proiect de suflet care combina cele doua pasiuni ale mele: cosmeticele handmade si pictura. Intai a fost sticla pictata, apoi cosmeticele, dupa care au aparut, cumva firesc, cremele ambalate in borcanele pictate, pe care mie imi place sa le numesc bijuterii cosmetice.

Inca de cand am ales numele, am cautat sa fie unul cald si prietenos. Handmade Sister mi s-a parut perfect – asa cum nu exista comunitate fara doctor, profesor, brutar sau avocat, trebuie sa existe si o persoana care sa se ocupe de obiectele frumoase, atat de necesare noua, tuturor.

De unde pasiunea pentru cosmetice bio?
Acum ceva ani, am aflat cu mare uimire de la o prietena ca se poate sa-ti prepari cosmeticele singura, acasa. Mi s-a parut ceva incredibil si m-am decis sa incerc. Totul a inceput ca la carte: cu o indelungata perioada de documentare. Zile in sir n-am facut decat sa citesc despre proprietatile uleiurilor de plante, ale unturilor vegetale si ale uleiurilor esentiale. Dupa care am inceput sa caut retete si intr-un final am incercat, timid, sa-mi prepar o crema de fata. Pentru ca eram la inceput, am cautat ceva simplu si intr-o dupa-amiaza m-am trezit ca sterilizam si amestecam in paharul Berzelius unturi, ceara si uleiuri. A iesit ceva foarte gras, judecand dupa experientele mele anterioare cu cremele, dar care mirosea imbatator a trandafiri. Am incercat crema facuta de mine si rezultatul a fost uimitor: crema se topea in contact cu pielea, uleiul te imbia sa-ti faci masaj facial, iar a doua zi dimineata aveam o piele moale si fina, ca de bebelus!

Cata munca este in spatele fauririi cosmeticelor naturale?
Pentru ca realizez produsele cosmetice doar pe baza de comanda, munca este destula. In loc sa fac, sa zicem, un kilogram de crema de fata pentru toate tipurile de ten, prefer sa nu tin stocuri de creme, ci sa le fac pe masura ce vin comenzile. Astfel, clientele stiu ca primesc creme proaspete, abia facute, cu toate proprietatile ingredientelor intacte.

Pe langa prepararea efectiva a produselor, mai e nevoie si de o munca de informare extrem de importanta privind proprietatile ingredientelor, dar si de conceperea si testarea de noi produse. Lumea plantelor si a produselor handmade ofera un avantaj suprem – intotdeauna mai e ceva de descoperit! Asa ca in continuare aflu lucruri noi despre uleiuri, unturi vegetale, uleiuri esentiale si posibilitati de a le combina, cu rezultate care de care mai parfumate, mai hranitoare si mai hidratante!

De unde ideile pentru retete? Imaginatie sau stiinta exacta?
Reteta de baza a unei creme hidratante care are si apa in compozitie este una exacta. Adica ceara emulsifianta trebuie sa reprezinte cel putin 3% din cantitatea finala de produs, altfel va rezulta o compozitie instabila, apa si uleiurile nu vor fi complet amestecate si cel mai probabil se vor separa. Deci stiu ca pentru o crema cu apa in compozitie trebuie sa utilizez 28% ulei/unt vegetal, 5% ceara emulsifianta, 66,40% apa minerala si 0,60% conservant. Aceasta e o reteta de baza, care poate fi adaptata in functie de tipul de ten (tenurile grase sau mixte nu au nevoie de asa multa grasime vegetala, in consecinta o parte va fi inlocuita cu altceva – gel de aloe vera sau apa de flori) sau in functie de textura dorita – crema finala poate fi fluida, ca un lapte de corp, sau mai solida. Deci as zice ca e o stiinta exacta, dar una destul de flexibila, in care imaginatia isi are locul ei cand vine vorba de combinatii de uleiuri sau de noi texturi.

Carei tipologii de femeie se adreseaza produsele Handmade Sister?
Handmade Sister prepara cosmetice femeilor preocupate de un stil de viata sanatos, care stiu ca cel mai important lucru intr-un produs cosmetic sunt ingredientele, dar care nu au timp sau disponibilitate sa-si prepare singure produsele de infrumusetare. De asemenea, Handmade Sister stie ca ambalajul este de cele mai multe ori foarte important. Din acest punct de vedere, al pasiunii pentru frumos, am descoperit de multe ori ca ma pot lauda cu cliente cel putin la fel de exigente ca mine!

Care sunt preturile produselor?
Cremele hidratante de fata costa intre 20 si 30 de lei, in functie de uleiurile vegetale din compozitie, cremele fara apa (serurile de noapte) 30 lei, produsele de corp sunt disponibile la preturi intre 20 si 35 lei, sapunurile, intre 7 si 10 lei.

Care este produsul vedeta marca Handmade Sister?
Crema de maini in borcanele pictate. Borcanelele sunt o idee deosebita si inspirata de cadou pentru cineva drag, dar pot fi si o placere personala: nimic nu atrage privirile mai mult decat borcanasul colorat cu crema de maini, pe care il scoti din geanta ori de cate ori este nevoie!

De ce am alege cosmetice bio in detrimentul unora de lux?
Cosmeticele preparate manual sunt intotdeauna proaspete. Sunt preparate cu ingrediente certificate bio sau pure in cantitati optime. Sunt mult mai concentrate in ingrediente active decat produsele „de firma”, in timp ce unele ingrediente sunt si ele preparate manual (de pilda uleiul de galbenele sau de musetel). Aspectul cel mai important, din punctul meu de vedere, e ca nu contin niciun fel de paraben sau alte substante toxice pentru piele, ceea ce le face ideale pentru persoanele care cred ca numele sonore ale cosmeticelor de mall sunt mai putin importante decat respectul pentru propriul lor corp. Pentru a-i iubi pe ceilalti, trebuie mai intai sa ne iubim pe noi insine, iar cosmeticele handmade sunt un pas important pe acest drum catre adevarata noastra natura!

3 comments:

  1. Am citit cu bucurie articolul. Te felicit din toata inima, Cristina!
    Te admir pentru munca si daruirea ta, pentru felul in care gandesti si simti, pentru omul care esti!:)

    Te imbratisez!
    Ilda
    Lavender Thoughts

    ReplyDelete
  2. felicitări, felicitări... :)

    ReplyDelete
  3. Felicitari,Cristina!!Cred ca esti foarte mandra si incantata!!!:)

    ReplyDelete