Monday, July 8, 2013

Camara mea de vara e la tara: astazi, despre uleiul de galbenele

Desi nu i-am spus-o niciodata si nici nu i s-a urcat vreodata la cap, crema de maini este vedeta magazinului meu online. Fara doar si poate, aceasta se intampla datorita borcanelelor pictate in care este ambalata, dar si pentru ca are in compozitie ingrediente care rasfata pielea mainilor, atat de greu incercata zi de zi cu detergenti de tot felul, expusa la vant, soare si cate si mai cate.



In familia mea, crema de galbenele a fost intotdeauna la loc de cinste. Bunica se ingrijeste sa nu se termine niciodata si cultiva cu drag tufe cu duiumul. Acum ca m-am facut si eu mare, am rugat-o sa creasca si mai multe, pentru mine si clientele mele. Ba mai mult, la insistentele ei, am invatat-o si pe ea cum sa prepare crema de galbenele "asa fina" ca a mea. I-am impartasit cu draga inima reteta mea vegetala de crema de galbenele, bucuroasa peste masura ca asa o experta in remedii naturale a apreciat textura cremei mele - si cred ca nici nu va inchipuiti ce inseamna in familia mea ca un membru mai in varsta sa recunoasca din proprie initiativa ca ceva din ceea ce face el nu e perfect :)

Povestea uleiului de galbenele este una simpla, dar atat de frumoasa! Dupa cum ziceam, tufele bunicii incep sa infloreasca din iunie pana in septembrie. Sunt membre de baza si de vaza in gradina cu zarzavaturi, intr-un loc cu priveliste superba, si sunt ocolite ori de cate ori se stropesc celelalte culturi. Florile se culeg pe vreme frumoasa, la amiaza, pentru ca doar atunci sunt deschise complet!


Mai intai se admira indelung, apoi se pun la uscat o zi, doua, in pod, ca nu cumva sa mai ramana apa in ele.




Se pun intr-un borcan, musai de sticla, si se acopera cu ulei de seminte de floarea soarelui presat la rece sau cu ulei de masline, dupa preferinte.

Se lasa borcanul la soare 2-3 saptamani, timp in care se agita in fiecare zi. La sfarsit, se filtreaza si se foloseste dupa nevoi - fie sub forma de crema de galbenele simpla, combinat cu unt de shea si ceara de albine, pentru diverse rani superficiale, cicatrici, iritatii etc., fie ca ingredient in compozitia cremei de maini (despre celelalte ingrediente si proprietatile lor puteti citi aici). Indiferent pentru ce varianta optati, rezultatul e acelasi: veti simti garantat o stare de bine instantanee, ceea ce nu face decat sa dovedeasca, o data in plus, ca fericirea s-a nascut la sat.

1 comment:

  1. da, da... cea cu admiratul eram eu, am văzut! sau măcar o surată de-a mea! :D

    ReplyDelete